Tanzimat Dönemi Öğretici Metinlerin Ana Düşüncesi

Tanzimat Dönemi Öğretici Metinlerin Ana Düşüncesi

Bu yazımızda sizler için Tanzimat Dönemi Öğretici Metinlerin Ana Düşüncesi konusunu derledik, Tanzimat Dönemi Öğretici Metinlerin Ana Düşüncesi yazımızı güzel bir anlatımla sizler için hazırladık. Sayfamızı arkadaşlarınızla veya sosyal medyada paylaşarak arkadaşlarınızda faydalanmasına yardımcı olabilirsiniz.

Edebiyatımıza Tanzimat döneminde giren makale, fıkra, deneme gibi öğretici metinlerin gelişmesinde gazetenin önemli bir yeri vardır. Tanzimat sanatçıları, yazdıkları öğretici metinleri dönemlerinin gazetelerinde yayınlama olanağı bulmuşlardır. Öteki sanatçıların yazdığı makaleler ve diğer öğretici metinler de gazetelerde yayınlanmıştır.

Dönemin dar koşulları da göz önünde bulundurulduğunda gazetelerin öğretici metinlerin gelişimine, edebiyatımıza katkısı ortaya çıkar. Dahası bu metinlerin gazetede yayınlanması, halkın aydınlanmasında, bilgilenmesinde etkili olmuştur. Çünkü gazete birçok insana ulaşan bir yayın organıdır. Bu insanlar gazeteyi okurken, elbette makale, fıkra gibi öğretici metinleri okuyacaklar, çeşitli konularda yazarların düşüncelerini öğrenmiş olacaklardır. Daha da önemlisi gazetelerin edebiyat sayfaları bulunmaktadır. Edebiyatçıların eserleri ilk kez gazetelerin bu sayfalarında çıkar, daha sonra kitaplaştırılırdı.

Dahası gazetenin bu gücü, Türk kültürünün ve edebiyatının gelişimine de büyük katkı sağlamıştır. Farklı görüşlerin ele alındığı öğretici metinlerin yayınlandığı gazete, bir kültürel zenginlik olarak okurun karşısına çıkmıştır. Ayrıca sanatçılar yazdıkları metinleri okurların beğenip beğenmediğini tepkiler yardımıyla öğrenme fırsatı da yakaladılar. Böylece sanatçılar, daha güzel ürün verme çabasıyla eser ürettiler. Bunun da Türk edebiyatına olumlu yansımaları olmuştur.

Tanzimat döneminde öğretici metin türlerinde örnek veren sanatçılardan biri de Muallim Naci’dir. Sanatçı Şiir adlı makalesinde şiir ve edebiyat ile ilgili düşüncelerini açıklarken edebî yönü hakkında bilgiler de vermektedir. Sanatçı, manzum olan her metine şiir denemeyeceğinden, şiirin kendine özgü bir dilinin olduğundan söz etmektedir. Şiirde kafiyenin yeterli olmadığını, ahengin çok önemli olduğunu vurgulamaktadır. Ahenkli bir düzyazıdan bile şiirsel bir tat alınabileceği üzerinde durmaktadır. Bunlar Muallim Naci’nin edebî yönünü ortaya koyan ifadelerdir. Bu anlatılanlara göre Muallim Naci, biçime körü körüne bağlı bir şair olmadığı, yeniliklere açık olduğu anlaşılmaktadır. Yani sanatçı, kendine göre bir orta yol tutturmuştur. Ancak bu tutumu bile Recaizade Mahmut Ekrem ve etrafındaki gençler tarafından gericilikle. tutuculukla itham edilmiştir.
 

Diğer Başlıklar

Tanzimat Dönemi Tiyatro Özellikleri Maddeler Halinde
Tanzimat Dönemi Tiyatrosu Hakkında Bilgi
Tanzimat Şiiri 1. ve 2. Dönem Karşılaştırılması
Tanzimat Döneminde Şiir ve Özellikleri

Türk Dili ve Edebiyatı Konularını Görmek İçin Linke Tıklayın

İlginizi Çekebilecek Konuları

2020 TYT Konuları ve Soru Dağılımları

AYT Konuları ve Soru Dağılımları

YKS (TYT-AYT) Konuları ve Soru Dağılımları (ÖSYM)

LGS Türkçe Deneme Çöz

LGS Deneme Sınavı PDF İndir

2020 LGS Konuları ve Soru Dağılımları (MEB)

» LGS Puan Hesaplama

TYT Deneme PDF İndir

AYT Deneme Sınavları PDF İndir

Töder Türkiye Geneli (TYT-AYT) Denemeleri PDF

Takdir Teşekkür Hesaplama

Puan Hesaplamaları

2019 Bursluluk Sınavı Soruları ve Cevapları

9-10-11. Sınıflar Bursluluk Sınavı Soruları 2019

Güncel Yazılı Soruları ve Cevapları

dershanem.net
Tanzimat Dönemi Öğretici Metinlerin Ana Düşüncesi
Makale Adı
Tanzimat Dönemi Öğretici Metinlerin Ana Düşüncesi
Açıklama
Tanzimat Dönemi Öğretici Metinlerin Ana Düşüncesi, Tanzimat Dönemi Öğretici Metinler, Tanzimat Dönemi Öğretici Metinler Kısaca
Yazar
Yayımcı
Dershanem
Yayımcı Logosu

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir